- Reklama -
DomůElektromobilHonda ukázala SUV e:NS1 2022

Honda ukázala SUV e:NS1 2022

- Reklama -

Prototyp elektrického modelu Honda SUV e:, který debutoval na loňském veletrhu v Pekingu, se vyvinul do podoby sériového vozu s názvem Honda e:NS1. Specifikace čínské verze tak částečně umožňují nahlédnout do budoucnosti, kdy by se tento elektromobil měl ukázat i na evropském trhu. Očekává se, že novinka dorazí v průběhu příštího roku do evropských showroomů jako konkurent Hyundaie Kona Electric a Peugeotu e-2008. Společnost již potvrdila své plány na globální export tohoto SUV spolu s dalšími devíti elektromobily s označením e:N, a to v horizontu příštích pěti let.

Je možné, že v rámci západního trhu nakonec e:NS1 změní název, což ale nemění nic na tom, že model bude mít s největší pravděpodobností stejnou mechaniku jako čínská varianta, disponující baterií s kapacitou 68.8 kWh, motory o výkonu 180 či 203 koní a maximálním dojezdem cca 480 km. Pomyslná ručička tachometru by se při nejvyšší rychlosti měla zastavit na hodnotě 150 km/h a součástí standardní výbavy má být také 50kW rychlonabíjení, které umožní nabít akumulátory SUV na 80 % za přibližně 30 minut.

Už před rokem Honda poprvé jasněji naznačila, jak by mohlo vypadat její SUV e:NS1, a zdá se, že sériový model se od prvotních představ vývojářů příliš neliší. Sériové provedení sice přidává také zadní dveře, ale prvotní řešení použité u mřížky chladiče, štíhlé světlomety a výrazná hrana předního nárazníku se dostaly i do výroby.

- Reklama -

Podobná je i silueta elektromobilu a také zadní světlo přes celou šířku kapoty má podobný tvar jako u konceptu, i když je o něco masivnější než dříve. Dokonce i kola z lehké slitiny mají stejný vícepaprskový design, ovšem zmenšený na rozumnější průměr 17 palců (na výběr má být i 18palcová verze)

SUV je založeno na prodloužené variantě platformy hatchbacku Honda e, což umožní vytvořit prostor pro vyšší karoserii a větší zavazadelník. Honda e:NS1 by se měla rozměrově pohybovat někde mezi populárním modelem Jazz Crosstar a novým HR-V. Uvnitř patrně najdeme dvojici 12.3 palcových displejů a nejnovější infotainment Honda Connect třetí generace s možností připojení smartphonů, podporou aktualizací OTA a pokročilým rozhraním pro rozpoznávání hlasu.

Honda rovněž zveřejnila podrobnosti o plánované bezpečnostní výbavě sériového SUV, které bude mít nový 360stupňový asistenční systém, jenž podle slov značky nabídne „lepší rozpoznávací, predikční a rozhodovací“ schopnosti ve srovnání se současným systémem, což naznačuje, že nový model poskytne vyšší úroveň autonomního řízení než zbytek flotily z firemního portfolia.

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?