- Reklama -
DomůBenzín/naftaBugatti Mistral: poslední model značky s motorem W16

Bugatti Mistral: poslední model značky s motorem W16

- Reklama -

Éra vozů Bugatti s motorem W16 se chýlí ke konci. Od znovuzrození firmy v novém tisíciletí poháněla tato jednotka všechny její auta, což svědčí o kvalitě a spolehlivosti daného agregátu. Letos se ale vedení ikonické značky rozhodlo, že posledním supersportem, který osmnáctiválcový W16 dostane, bude nový roadster Mistral.

Bugatti W16 Mistral si vypůjčilo základní mechanické prvky z modelu Chiron, který byl od svého uvedení na trh vyráběn výhradně jako kupé. Používá přepracovaný monokok z uhlíkových vláken, zajišťující jízdu pod širým nebem, a jako rozloučení s motorem W16 je příznačné, že Mistral bude disponovat nejvýkonnější verzí motoru se čtyřmi turbodmychadly – osmilitrovou jednotkou s výkonem 1 578 koní odvozenou od Chironu SuperSport.

Motor je spárován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a poskytuje Mistralu maximální rychlost 420 km/h. Bugatti se však nemíní u tohoto limitu zastavit a v pravý čas bude usilovat o titul nejrychlejšího roadsteru světa, který v současnosti drží Hennessey Venom GT Spyder s rychlostí 427.4 km/h.

- Reklama -

Za tímto účelem Bugatti také upravilo aerodynamický a chladicí paket modelu Mistral, který jde trochu jinou cestou než příbuzná kupé, jako je Chiron nebo La Voiture Noire. Celkový vzhled je podobný posledně jmenovanému, s širší podkovovitou mřížkou vpředu, odvádějící vzduch k chlazení motoru, lemovanému dvěma otvory pro přívod mezichladičů.

Ventilační otvory ve světlometech směrují vzduch skrz karoserii a ven z podběhů předních kol, aby se snížil odpor vzduchu, a jsou opatřeny čtyřprvkovou řadou LED světel, což v případě Mistralu nepřímo odkazuje na uspořádání čtyř turbodmychadel a pohon všech kol.

Nejvýznamnější změna se točí kolem přetvořené karbonové vany, která umožnila vytvořit systém čelního a bočních skel obepínající kokpit. V důsledku nové siluety uvolnily charakteristické boční otvory Chironu ve tvaru písmene C místo novému řešení sání, které odděluje boční otvory chladiče oleje a sání motoru, jež se nyní nachází přímo za cestujícími.

Tento design je poklonou ikonickým, do výšky se tyčícím vzduchovým kanálům motoru modelu Veyron. Jsou vyrobeny z uhlíkových vláken, u varianty Mistral slouží zároveň jako ochranné obruče při převrácení, a měly by se postarat o hřmotný zvuk sání, který doprovází strhující výkon.

V zadní části Mistral přebírá design zadních světel ve tvaru písmene X, který se poprvé objevil na hypermodelu Bollide určenému pouze pro okruhy. Na ně navazuje protlačovaný osvětlený nápis Bugatti a kolosální výfuk s jedním vývodem, který lemují dva velké Venturiho tunely.

Navzdory výrazným úpravám karoserie je celková architektura kabiny společná s modelem Chiron, přičemž uprostřed palubní desky se nachází vertikální karbonový můstek, na němž je umístěna sada čtyř ovladačů klimatizace. Ty mohou sloužit jako zdvojené ukazatele výkonu, například pro měření plnicího tlaku turbodmychadla, ale zbytek kabiny zůstává z velké části bez digitálních obrazovek.

Jako vždy si u značky Bugatti mohou kupující vybrat z široké nabídky čalounění a obložení interiéru, včetně titanu, uhlíkových vláken, hliníku a individuálních požadavků. Vyrobeno bude pouze 99 vozů, první exempláře se objeví na silnicích v roce 2024. Cena se pohybuje okolo 5 milionů eur a celá série už byla vyprodána.

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?