- Reklama -
DomůBenzín/naftaJednomístný okruhový McLaren Solus GT má mít výkon téměř 830 koní

Jednomístný okruhový McLaren Solus GT má mít výkon téměř 830 koní

- Reklama -

McLaren převedl svůj virtuální koncept Vision Gran Turismo do reality prostřednictvím nového modelu Solus GT. S výjimkou závodních speciálů F1 je tento supersport s rychlostí 320 km/h jedním z nejrychlejších vozů značky, a to díky vysokootáčkovému atmosférickému motoru V10 a radikální aerodynamice, která vytváří více než 1200 kg přítlaku. Vyrobeno bude pouhých 25 vozů, z nichž všechny byly prodány ještě předtím, než se příští rok objeví na některé z tratí.

Vzhledem k tomu, že Solus GT je určen výhradně na okruhy, může svobodně usilovat o maximální aerodynamický výkon bez legislativních omezení pro silniční provoz nebo dokonce bez pravidel závodů v určité sérii. Proto se do koncepčního vozu přenesla střecha ve stylu stíhačky, která se vysouvá dopředu a umožňuje přístup do kabiny. Rozšířený přední splitter přivádí vzduch pod vůz, který je urychlován velkými tunely difuzoru, aby se vytvořilo sání, a pro snížení turbulentního proudění vzduchu byly instalovány kryty kol.

V hlubokých bočních podstavcích jsou umístěny chladiče, zatímco sání nad hlavou řidiče přivádí studený vzduch do 5.2litrového motoru V10, který by měl při plném plynu vydávat pronikavý indukční zvuk. Vzadu je velké dvouprvkové pevné křídlo, které ve spolupráci s difuzorem dosahuje obrovského přítlaku.

- Reklama -

Desetiválec by měl poskytnout kolosální výkon 829 koní a točivý moment 650 Nm. Vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhé 2.5 sekundy, točí více než 10 000 otáček za minutu a měl by nabídnout překvapivou změnu charakteru oproti současným přeplňovaným motorům V8 a hybridním jednotkám V6.

Agregát je postaven s použitím na míru zpracovaných vnitřních dílů s válcovými škrticími klapkami pro každý z jeho deseti válců a nejsou zde ani žádné řetězy nebo řemeny. Vůbec poprvé v sériovém voze McLaren je motor usazen do podvozku z uhlíkových vláken, aby se zjednodušila jeho konstrukce a odpadla potřeba zadního pomocného rámu. V10 je spojen se sedmistupňovou sekvenční převodovkou s přímým řazením, umožňující namontovat zadní zavěšení kol přímo na její skříň.

Solus GT má v každém rohu dvojité vahadlové zavěšení s vnitřními tlumiči spojenými tlačnými tyčemi na přední nápravě a tažnými tyčemi na zadní nápravě. Na rozdíl od hydraulicky zesíleného systému zavěšení, který se používá v některých silničních vozech McLaren, jsou použity tradiční stabilizátory, jejichž nastavením lze vyladit vyvážení vozu. Vzhledem k tomu, že některé z těchto součástí jsou odhalené, použil McLaren na přední závěsy kryty z uhlíkových vláken, aby zlepšil proudění vzduchu.

Špičkové moderní materiály jsou použity i v jiných částech konstrukce Solusu GT, čímž se vývojářům podařilo srazit hmotnost pod 1000 kg. Například obruč proti převrácení a další ochranné struktury jsou vyrobeny z titanu vytištěného 3D tiskem a 18palcová kola se středovým zámkem zahrnují prvky z kovaného hliníku.

Odpovídající obutí zajišťují slicky Le Mans Prototype a pro jízdy na trati zmáčené deštěm jsou samozřejmě k dispozici pneumatiky do mokra. O brzdění se starají karbonové kotouče ve stylu závodních vozů, které svírají šestipístkové hliníkové monoblokové třmeny, přičemž řidič má k dispozici nastavení sklonu brzd.

Každý zákazník obdrží závodní kombinézu ve specifikaci FIA, přilbu a zařízení HANS spolu se službou montáže sedadla na míru jako u jezdce Formule 1. Sedadlo bude vytvarováno speciálně pro každého řidiče a pedálová skříňka je nastavitelná, zatímco volant je vybaven digitální obrazovkou a nesčetnými ovládacími prvky.

V rámci nákupu má být každému zákazníkovi nabídnut tréninkový program, pro ty, kteří chtějí před finálním převzetím auta určit a doladit charakter chování vozu, jsou k dispozici také testovací jízdy na prototypech a prostřednictvím divize McLaren Special Operations budou samozřejmě nabízeny možnosti individualizace na míru. Každý Solus GT bude dodán se sadou nářadí, rádiovým kitem a předehřívačem chladicí kapaliny pro podporu závodů na okruhu.

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?