- Reklama -
DomůElektromobilAfeela: pod novou značkou je podepsána dvojice Sony / Honda

Afeela: pod novou značkou je podepsána dvojice Sony / Honda

- Reklama -

Letošní ročník veletrhu CES v Las Vegas si divize Sony Honda Mobility vybrala pro premiéru prototypu vozu, jenž předznamenává vznik zbrusu nové značky Afeela. Není tajemstvím, že společnost Sony si již několik let pohrávala s myšlenkou vstoupit na automobilový trh, což potvrdila zmíněným projektem a také oznámením, že spojí své síly se společností Honda. Elektrický vůz je prvním produktem společného podniku, který tímto krokem zároveň zahajuje činnost značky nazvané Afeela.

Prototyp elektromobilu je výrazně inspirován koncepty Sony Vision S a Vision S 02 a generální ředitel společnosti Sony Honda Mobility oznámil, že start sériové výroby tohoto vozu s minimalisticky pojatým designem a elegantními křivkami, je naplánován už na rok 2025.

„Je vidět, že hodně inspirace pochází z modelu Vision S,takže jsme nezačínali od nuly,“ říká produktový manažer firmy Afeela Larry Harrison.“ Uvnitř má vůz čisté střídmé linie a snoubí se v něm inspirace od BMW, Hyundai a dokonce i Tesly. To se odrazilo na velkoryse řešených obrazovkách, včetně šikmých displejů pro zrcátkové kamery, „plovoucí“ středové konzoli nebo volantu v U-stylu.

- Reklama -

„Vision S měl tři samostatné obrazovky,“ přibližuje Harrison. „Měli jste obrazovku řidiče nebo primární obrazovku v kokpitu a pak ještě dva samostatné tablety jak uprostřed, tak na straně spolujezdce. V modelu Afeela máte stále segmentový nebo oddělený displej řidiče, ale všechno ostatní je panoramatický displej, který je plynule spojen dohromady, takže ovládací prvky lze přesouvat ze středu vozu až ke spolujezdci.“

Vzhledem ke zkušenostem ve světě médií spolupracuje společnost Sony s firmami Qualcomm a Epic Games, což by mělo ve výsledku zajistit, že skutečný produkční vůz bude mít náležitě sladěný software a hardware, a to v nejnovějším a nejvýkonnějším provedení v dané kategorii. Očekává se přístup k nejrůznějším druhům médií během jízdy, využití rozšířené reality a k dispozici má být i systém Bravia Core – technologie streamování přenesená z televizorů Sony.

Nová značka slibuje u svých vozů automatickou jízdní režim třetí úrovně a asistenční technologie úrovně 2+, to vše prostřednictvím řady kamer, senzorů a samozřejmě lidaru. V interiéru i exteriéru představeného prototypu je podle dostupných informací zabudováno celkem 45 kamer a senzorů.

„Když přemýšlíme o autonomních vozidlech, často myslíme jen na aspekt řízení,“ pokračuje Harrison. „Ale všimněte si, že vůz nemá kliky dveří. Takže tento autonomní zážitek by měl začít ještě předtím, než nastoupíte do vozidla. Kamery a senzory jsou umístěny i na bočních sloupcích, takže si můžete přednastavit funkci rozpoznávání obličeje, identifikující vaši blízkost, a dveře se vám automaticky otevřou.“

Prozatím nebyly oficiálně zveřejněny téměř žádné výkonové specifikace prototypu, kromě jeho rozměrů (kdy je jen o něco delší a širší než Ioniq 6) nebo dvojitého vahadlového předního zavěšením a zadního multilinku. Prototyp má také pohon všech kol, což naznačuje použití nejméně dvou elektromotorů.

„Nemohu to vyjádřit procenty, ale je to velmi blízko,“ odpověděl Harrison na otázku, jak moc se koncept blíží reálnému vozu. „Prototyp už prochází testováním na silnici a podobnými věcmi. Takže když se dostanete na takovou úroveň – právě proto mluvím o konceptu a pak o prototypu – tak prototyp je velmi blízko finální výrobě.“

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?