- Reklama -
DomůElektromobilElektrický Renault 5: modernizovaná klasika se objeví za tři roky

Elektrický Renault 5: modernizovaná klasika se objeví za tři roky

- Reklama -

Na letošním mnichovském autosalonu byl k vidění prototyp elektrického Renaultu 5, který francouzská značka prezentovala vedle starších sourozenců ze 70. a 80. let. Výrobce potvrdil, že z „pětky“ vznikne v roce 2024 sériový vůz, jenž bude prvním modelem založeným na nové platformě CMF-BEV aliance Renault-Nissan, která byla navržena speciálně pro menší elektromobily. Renault tvrdí, že zmíněná platforma by mohla být klíčem k masové produkci finančně dostupných kompaktních elektromobilů.

Poslední informace hovoří o tom, že novinka má být zhruba o třetinu levnější než současný Zoe, čemuž odpovídá i předpokládaná cena cca 20 až 25 tisíc eur. Znovuzrozená retro ikona by mohla mít maximální dojezd až 400 km –
tento údaj bude platit pro větší 52 kWh akumulátor, což se samozřejmě odrazí na vyšší cenovce.

Základní verze s menším akčním radiusem má disponovat baterií s kapacitou 40 kWh a výrobce také uvažuje o integraci systému rychlého nabíjení o výkonu 130 kW, tedy obdobné technologii, jaká byla použita u nedávno představeného Meganu E-Tech Electric.

- Reklama -

Renault 5 EV, jehož prototyp je dílem Gillese Vidala, bývalého designéra koncernu PSA, dostane s největší pravděpodobností standardizovaný motor o výkonu 134 koní, který se bude používat ve všech připravovaných malých elektromobilech značky, což je součástí snahy automobilky snížit výrobní náklady a přenést úspory na spotřebitele.

Až se za tři roky objeví na trhu, stane se nový Renault 5 cenově dostupnějším soupeřem pro Hondu e nebo MINI Electric. K „pětce“ se později se připojí i stejně koncipovaný elektrický retro crossover Renault 4, čerpající inspiraci z malého rodinného vozu stejného jména vyráběného od 60. do počátku 90. let.

V případě modelu 5 EV, jenž se svými předchůdci sdílí typickou hranatou siluetu, modernizovali designeři přední světlomety, víko zavazadlového prostoru, zadní světla a další prvky. Pětidveřové elektrické supermini se skrytými klikami dveří v C-sloupku má disponovat i rozšířenými podběhy kol, odkazující na extrémnější varianty Turbo I a II původního Renaultu 5, které byly homologovány pro rallye soutěže, a v plánu jsou údajně také nadupanější varianty s označením Alpine.

Renault se v dané kategorii aut naštěstí nechystá spadnout do stejné upsizingové pasti jako některé konkurenční firmy (např. MINI a Volkswagen). Rozdílný přístup potvrzují slova vice prezidenta francouzské značky Gillese Le Borgnea: „Bude to malý vůz s délkou 3.92 m. Dnes se většina obdobných vozů, včetně Clia a Pola, pohybuje mezi 4 a 4.05 m. My jsme se rozhodli jít na cca 3.9 m, abychom byli agilní a přizpůsobili nový model jízdě a parkování v městských centrech.“

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?