- Reklama -
DomůElektromobilKompaktní SUV VW ID.2 by se mělo představit v roce 2025

Kompaktní SUV VW ID.2 by se mělo představit v roce 2025

- Reklama -

Není žádným tajemstvím, že Volkswagen chce nadále rozšiřovat elektrickou edici ID, jejíž součástí by měl být také model ID.2 v kompaktním SUV formátu, stejně jako varianta ID.1, která by zřejmě měla dorazit až po „dvojce“. O vozu typu T-Cross toho zatím není mnoho známo. Podle zpráv z médií bude uveden na trh v horizontu čtyř let a jeho cena by neměla přesáhnout hranici 20 000 eur. Pravděpodobně bude založen na zkrácené verzi platformy MEB. Předpokládá se, že výrobu těchto plně elektrických modelů dostane na starost španělská továrna dceřiného Seatu, i když ve hře je také Škoda.

Většina doposud prezentovaných renderingových snímků ukazuje, že německá automobilka se bude snažit maximalizovat výhody vlastní elektrické platformy tím, že vůz bude mít krátké převisy vpředu a vzadu, což umožní využití delšího rozvoru. V interiéru lze očekávat použití prvků převzatých ze stávajícího provedení ID.3.

Zdá se pravděpodobné, že ID.2 a všechny modely MEB Entry budou nabízeny s různými velikostmi baterií, aby vyhovovaly různým finančním rozpočtům. Nejlevnější verze by mohla mít využitelnou kapacitu pouhých 30 kWh a dojezd kolem 120 km, zatímco vyšší varianty využijí veškerý dostupný prostor mezi nápravami a nabídnou až 45 kWh. I přes zlepšení hustoty energie v akumulátorech je zřejmé, že vzhledem k důrazu kladenému na cenovou dostupnost, nebude mít v reálném provozu žádný z prvních zástupců série MEB Entry dojezd delší než přibližně 300 km.

- Reklama -

Zdlouhavost projektu levného elektromobilu jasně ukazuje, jak velkou výzvou je zajistit rozumný dojezd a zároveň dostat cenu pod cílovou hodnotu 20000 eur bez jakýchkoliv místních dotací či slev. Pro představu, Peugeot e-2008 – zhruba stejně velký jako navrhovaný ID.2 – má kapacitu článku 45 kWh a dojezd se pohybuje okolo 330 km, ale jeho oficiální cena začíná na částce cca 875 000 korun.

Hlavním faktorem ovlivňujícím cenu je samozřejmě technologie bateriových článků. Začátkem tohoto roku VW oznámil plány na unifikovanou „buněčnou“ platformu, která by mohla přinést úsporu nákladů až 50 %. Šéf oddělení baterií společnosti Frank Blome však připustil, že součástí procesu bude sice standardizovaná konstrukce bateriového pouzdra, ale že existuje prostor pro to, aby napájecí jednotky vozidel s různými cenami používaly v rámci akumulátorů stejné velikosti různé chemické procesy.

Připravovaný model ID.2 a jeho stájoví kolegové by mohly využívat technologii LFP (lithium-železo-fosfát ), která byla dříve považována za technologii s nízkou energetickou hustotou ve srovnání s běžněji používanými směsmi nikl-kobalt-mangan a nikl-kobalt-hliník. LFP získala v poslední době na popularitě poté, co ji začala více používat společnost Tesla, aby se vyhnula rostoucím cenám niklu.

„Tyto články jsou levné a robustní,“ řekl Blome. „Vydrží mnoho nabíjecích cyklů, a proto jsou velmi perspektivní pro vozidla s krátkým dojezdem.“ Přiložené video demonstruje studii ID.2, oproti které by finální verze měla pravděpodobně doznat několik designových úprav včetně modifikace čelní masky.

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?