- Reklama -
DomůElektromobilPatnáct elektrických konceptů značek Toyota a Lexus

Patnáct elektrických konceptů značek Toyota a Lexus

- Reklama -

Toyota zpočátku proti bateriovým elektromobilům aktivně lobbovala, ale poté si uvědomila, že jako největší světový výrobce automobilů musí změnit stranu, pokud chce i nadále prodávat automobily ve velkém. Součástí nové strategie je investice ve výši 70 miliard dolarů, kterou chce japonský výrobce použít na elektrifikaci svých modelových řad plánovaných v horizontu roku 2030. Téměř polovina této částky bude určena pouze na vývoj bateriových elektrických vozidel s nulovými emisemi. Automobilka zároveň oznámila, že její luxusní divize Lexus, se do roku 2035 stane výhradně elektrickou značkou.

Významný posun ve filozofii Toyoty potvrdila také loňská tokijská konference, na níž koncern představil celkem 15 nových konceptů elektromobilů určených k výrobě a zahrnujících kromě sedanů, crossoverů, pick-upů či SUV dokonce i dvoudveřový sportovně laděný vůz.

Ve flotile konceptů, prezentované generálním ředitelem společnosti Akio Toyodou, najdeme mimo jiné čtyři modely řady bZ předznamenávající cenově dostupnější sériové vozy, které se v nabídce firmy nakonec zařadí vedle dříve oznámeného SUV bZ4X. Mezi novinkami se objevilo např. kompaktní SUV bZ s dravou linií střechy, které navazuje na stávající hybridní SUV C-HR a přetváří ho pro elektrický věk.

- Reklama -

Kategorii malých crossoverů reprezentovala verze bZ, designově příbuzná s elektrickou variantou nedávno představeného městského crossoveru Aygo X. Má podobné stylistické prvky, jako jsou mohutné, černě obložené podběhy kol a zvýšená světlá výška, ale zachovává si typicky kompaktní proporce městského vozu.

Toyoda uvedl, že kompaktní crossover bZ bude určen pro evropský a japonský trh, a jeho cílem má být umírněná spotřeba energie vyjádřená poměrem cca 8 km / 1 kWh, což komentoval slovy: „Čím více baterií přidáte, abyste prodloužili dojezd, tím větší, těžší a dražší vozidlo bude. Vzhledem k tomu, že toto SUV je malý model, je tu něco, na co musíme brát maximální zřetel. A to je energetická účinnost.“

V sérii bZ má mít své místo také středně velký sedan bZ, z pohledu této produktové kolekce jediný vůz s nižší karoserií, zatímco na opačné straně spektra se nachází koncept velkého SUV bZ se třemi řadami sedadel. Toyoda neodkryl žádné detailnější informace ani další chystané specifikace žádného z konceptů, ale řekl, že cílem Toyoty je dodávat elektromobily pro každého, a že budoucnost není v žádném případě vzdálená, protože většina z prezentovaných modelů se na trhu objeví v příštích několika letech.

„Do roku 2030 bychom chtěli celosvětově prodat 3.5 milionu elektromobilů, takže zde mluvíme o významném objemu,“ zmínil Toyoda. „Potřebujeme co nejvíce snížit emise CO2, a to co nejdříve.“ Na podporu tohoto záměru Toyota rozšíří portfolio elektromobilů nad rámec své řady vozů bZ a spolu se sesterskou značkou Lexus nabídne do roku 2030 celosvětově 30 vozů BEV rozdělených do segmentu osobních a užitkových vozidel.

Značka představila další elektrické koncepty, včetně pick-upu připomínajícího současný Hilux, elektrického SUV, které vypadá jako kříženec moderní interpretace modelu FJ Cruiser, nebo vůz koncipovaný pro městskou dopravu a nechyběl ani koncept optimalizovaný pro rozvoz zboží na kratší vzdálenost, který Toyota označuje jako e-Palete.

Sesterský výrobce Lexus rovněž představil koncept sportovního vozu, u něhož Toyoda nastínil, že jeho cílem je dosáhnout zrychlení z 0 na 100 km/h v čase 2 sekund a dojezdu přes 700 km, takže pokud by jeho bratranec, elektrický sportovní model Toyoty, sdílel tuto technologii, výsledky obou projektů by mohly být podobné. Je však pravděpodobné, že jako vlajková loď inspirovaná modelem Lexus LFA by koncept elektro-sportu Lexus nabízel vyšší výkon než Toyota, která by se zaměřila spíše na cenově dostupnější řešení

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?