- Reklama -
DomůElektromobilPlně elektrifikované kompaktní SUV Subaru Solterra

Plně elektrifikované kompaktní SUV Subaru Solterra

- Reklama -

Subaru představilo svůj první čistě elektrický model, kterým je kompaktní SUV s názvem Solterra, sdílející mechaniku, panely karoserie a několik dalších prvků s Toyotou bZ4x. Předpokládaný soupeř Fordu Mustang Mach-Eo se do prodejních showroomů dostane v polovině příštího roku. Solterra je poháněna akumulátorem o kapacitě 71.4 kWh a kupující budou mít na výběr ze dvou pohonných jednotek. Základním modelem je verze s jedním motorem, který produkuje 201 koní a má maximální dojezd přibližně 530 km.

Vyšší varianta se dvěma motory a pohonem všech kol, má kombinovaný výkon 215 koní, ovšem kvůli zvýšené spotřebě energie přídavného elektromotoru, klesne maximální dojezd na přibližně 460 km. Toyota a Subaru již dříve uvedly, že jejich společný podnik v segmentu elektromobilů využije silné stránky obou značek. Dvojčata SUV tak budou kombinovat zkušenosti Toyoty s elektrickou technologií a erudici Subaru v oblasti pohonu všech kol a terénních vozů

Ve srovnání s Toyotou bZ4X však Subaru u modelu Solterra usiluje o ještě větší bezpečnost a jízdní stabilitu. Proto je Solterra se dvěma motory vybavena také nastavením pohonu X-Mode AWD, které bylo podle Subaru navrženo pro jízdu po nerovných cestách. Systém dokáže dokonce rozdělit točivý moment mezi přední a zadní nápravu, aby zajistil co největší přilnavost.

- Reklama -

Model s pohonem předních kol se standardně dodává s 18palcovými koly, zatímco varianta s pohonem všech kol může být vybavena 18palcovými nebo 20palcovými slitinými ráfky. Výrobce potvrdil, že jeho SUV bude mít stejnou možnost rychlého nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu 150 kW jako Toyota bZ4x, takže dobití na 80 procent kapacity baterií by mělo trvat přibližně 30 minut.

Solterra má délku 4690 mm, šířku 1860 mm a výška činí 1650 mm vysoké, což znamená, že je přibližně stejně velká jako současná generace modelu Forester. SUV také převzalo některé odvážné stylistické prvky z koncepčního elektromobilu značky, který byl představen na začátku tohoto roku.

Jedná se například o obrovské černé nástavce podběhů kol nebo řešení světlometů, naopak hranatá přední část byla mírně zmírněna, pravděpodobně v zájmu bezpečnosti chodců. Kupující si budou moci objednat také střešní okno. Uvnitř je Solterra podobná Toyotě bZ4x, oba vozy mají stejný digitální přístrojový štít, vysokou středovou konzolu a obrovský informační a zábavní systém ve stylu Tesly uprostřed palubní desky.

Vzhledem k tomu, že Subaru neprovedlo na předloze bZ4x žádné výrazné změny karoserie, měl by být stejný i zavazadlový prostor o objemu 452 litrů. Nový elektromobil by měl značce Subaru pomoci přiblížit se jejím dlouhodobých emisních cílů – japonský výrobce chce do roku 2030 dosáhnout toho, aby plně elektrické a elektrifikované vozy tvořily nejméně 40 procent jeho celosvětových prodejů.

Subaru zahájilo svůj posun směrem k elektrifikaci v roce 2019 uvedením hybridních variant modelů XV a Forester, přičemž druhý z nich je vybaven pohonnou jednotkou e-Boxer PHEV. Značka doufá, že oproti úrovni z roku 2010 sníží do roku 2050 průměrné emise CO2 u svých nových vozů o 90 procent .

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?