- Reklama -
DomůDobíjeníPřenosná auto-nabíječka ZipCharge Go

Přenosná auto-nabíječka ZipCharge Go

- Reklama -

Společnost ZipCharge připravuje do sériové výroby kompaktní nabíjecí stanici s označením Go o velikosti cestovního kufříku, která poskytuje 8 kWh energie a její má cena být obdobná jako u domácího wallboxu. Nový systém pro elektromobily, by podle jeho tvůrců mohl nabídnout flexibilní dobíjení bateriových článků pro majitele elektrických vozů, kteří nedisponují vlastní garáží nebo dostatkem místa na příjezdové cestě a podobných prostorách. ZipCharge Go je osazen dobíjecí lithium-iontovou baterií umístěnou v hliníkovém prostorovém rámu a pouzdře z recyklovaného plastu, vybaveného pojezdovými kolečky a výsuvnou rukojetí.

Se stanicí tedy lze manévrovat jako s cestovním kufrem a používat ji jako zásobárnu energie z domácí zásuvky, kterou lze následně použít k nabíjení elektromobilu zaparkovaného na ulici. Zařízení navrhl tým v čele s dvojicí britských inženýrů, majících bohaté zkušenosti s automobilovou elektronikou a vývojem produktů ve společnostech McLaren, Jaguar a Lotus.

Cílem konstruktérů je uvést systém Go na trh do konce roku 2022 s cenou blízké cenovkám standardních domácích instalací ve formě wallboxu s kapacitou 7 kW. Go by však měl být k dispozici i formou předplatného, a to od ekvivalentu přibližně 90 dolarů měsíčně. Výrobce také uvádí, že jeho model lze bez problémů uložit v kufru auta, ale dosud nebylo potvrzeno, kolik toto zařízení váží.

- Reklama -

ZipCharge Go bude dodáván ve verzích kapacitou až 8 kWh, což by v závislosti na elektromobilu, k němuž bude Go bude připojen, mělo zajistit dojezd v rozsahu od 30 do 65 km. Pro představu, 8 kWh energie stačí novému Fiatu 500 Electric na zhruba 20 procent dobití akumulátoru, u vozů s větší baterií, jako je například nový Hyundai Ioniq 5, klesá objem na zhruba deset procent.

Průtok energie je dán hodnotou 7.2 kW, což je podobná rychlost jako u mnoha domácích wallboxů a veřejných rychlonabíjecích míst. To znamená, že plně nabitý systém Go bude potřebovat přibližně hodinu k tomu, aby dodal 8 kWh energie do baterie vozu, ke kterému je připojen.

Vestavěné připojení 2G a 4G znamená, že uživatelé nové stanice mohou sledovat průběh nabíjení prostřednictvím aplikace v chytrém telefonu, zatímco integrovaný obousměrný měnič střídavého a stejnosměrného napět umožňuje v době špičky odesílat přebytečná energie zpět do sítě. Společnost Zipcharge chce po premiéře první verze nastartovat také produkci řady dalších přenosných nabíječek Go v menších a lehčích 4 kW variantách.

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?