- Reklama -
DomůElektromobilPrototyp elektrického Hyundaie Ioniq 6 už vyjel na evropské silnice

Prototyp elektrického Hyundaie Ioniq 6 už vyjel na evropské silnice

- Reklama -

Elektrický sedan Hyundai Ioniq 6, jenž by se měl stát novým konkurentem pro Teslu Model 3, bude sice oficiálně uveden na trh až v příštím roce, ale testovací zakamuflovaný prototyp se už špionážním fotografům podařilo zachytit při jízdě na britských silnicích. Stejně jako všechny nejnovější elektromobily této značky bude i Ioniq 6 založen na modulární architektuře E-GMP. Motorizace nabídne 800voltový elektrický systém a dokáže se nabíjet výkonem až 350 kW, což znamená, že energetickou rezervu pro zhruba stokilometrový dojezd lze do baterie doplnit za pouhých pět minut.

Očekává se, že Ioniq 6 dostane stejnou konfiguraci akumulátorů a elektromotorů jako Ioniq 5. Nejlevnější verze by tedy mohla být vybavena baterií o kapacitě 58 kWh a jedním motorem o výkonu 168 koní, umístěným na zadní nápravě. Vlajkový model pravděpodobně dostane napájecí jednotku s výkonem 73 kWh a druhý elektromotor pro přední nápravu, což poskytne pohon všech kol a výkon 301 koní.

Někde uprostřed nabídky bude také varianta s jedním motorem o výkonu 215 koní, která využívá stejnou 73 kWh baterii. Přestože vozy sdílejí identický základ, dojezd by se mohl oproti Ioniqu 5 zlepšit. Jednomotorová verze hatchbacku o výkonu 215 koní a kapacitě článku 73 kWh zvládne mezi jednotlivými nabíjecími zastávkami ujet až 480 km, ale model 6 by mohl tuto vzdálenost překonat, a to především díky svému aerodynamičtějšímu tvaru.

- Reklama -

Soudě podle zmíněných fotek bude Ioniq 6 delší než Ioniq 5, přičemž větší karoserie přinese více místa v zavazadelníku a v prostoru pro nohy vzadu. Jeho design se má odlišovat od verze 5, protože sedan vychází z konceptu Prophecy. Tomu na snímcích napovídá tušená zaoblená příď, lichoběžníkové světlomety nebo linie střechy. Rozdílné jsou naopak křivky zádě, která byla zvýšena, a to zřejmě v zájmu zachování praktického zavazadlového prostoru.

Pro značku však nepůjde o zcela cizí design, protože Hyundai zachoval některé prvky modelu Ioniq 5, což dokazují například zadní světla v retro stylu a některé shodné komponenty interiéru, jako je minimalistická přístrojová deska či typ informačně-zábavního systému. Začátek přiloženého záznamu demonstruje starší video prototypu, zachyceného v Jižní Koreji.

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?