- Reklama -
DomůBenzín/naftaRoadstery Mercedes-AMG SL ve verzích SL55 a SL63

Roadstery Mercedes-AMG SL ve verzích SL55 a SL63

- Reklama -

Kdysi byl Mercedes SL všeobecně uznáván jako pojízdný symbol úspěchu, jeho lesk se však vytratil s generací R230, která debutovala v roce 2002, a následnou řadou R231, která byla po roce 2020 odsunuta ze scény. Zcela nový Mercedes-AMG SL 2022, snažící se setřást útlum, mění vzorec dosud nejdramatičtějšími změnami. Vůz bude zpočátku nabízen ve verzích SL55 a SL63, obě používají čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný osmiválec. Poprvé však bude motor modelu SL pohánět všechna čtyři kola, protože systém AMG 4Matic+ je u obou modelů standardem.

Změna názvosloví i část použitých komponent dává jasně najevo, že vývoj edice SL byl předán divizi AMG. SL 2022 debutuje novou architekturou AMG a Mercedes tvrdí, že nic pod kůží nové generace R232 není přeneseno z předchůdce ani sdíleno s roadsterem AMG GT.

Nový vzhled modelu SL je uhlazenější a kulatější, s větší kabinou, méně přehnanou délkou kapoty a strmější zádí. Nové SL přidává mezi nápravami cca 12 cm a rozvor narostl z 258 cm na 270 cm. Celková délka se naopak zvětšila o cca 7 cm na 470 cm a šířka činí 191.5 cm. Objem zavazadlového prostoru je přibližně stejný jako dříve, tedy asi 260 krychlových cm, respektive 230 cm³ se složenou střechou. Přední kola obou provedení mají rozměry 20 × 9 palců, zadní 20 × 11.5 palců a na přání jsou k dispozici 21palcová kola.

- Reklama -

Model SL55 lze vylepšit paketem AMG Night nebo obdobnou variantou v chromu, zatímco model SL63 nabízí výbavu AMG Exterior Carbon Fiber a paket AMG Aerodynamics. Ten zahrnuje aktivní aerodynamický prvek v podvozku před motorem, který se rozšiřuje a zvyšuje přítlak. Všechny vozy SL jsou však vybaveny aktivními žaluziemi na předních vzduchových vstupech a výsuvným zadním spoilerem.

Zatímco poslední dvě generace SL měly stahovací pevnou střechu, Mercedes se u nového vozu vrátil ke klasické měkké střeše, která je oproti předchozímu řešení o 21 kg lehčí a částečně mění i design vozu. Šéfdesigner značky Gorden Wagener poznamenává: „Pokud opět začnete se stahovací pevnou střechou, dostanete to, co máte nyní, což podle mého názoru není atraktivní.“ Plátěnou střechu lze spustit nebo zvednout za 15 sekund, a to do rychlosti 60 km/h.

Motor M117 V-8 v modelu SL55 dosahuje výkonu 469 koní a točivého momentu 516 Nm. Verze SL63 poskytuje výkon 577 koní doplněný točivým momentem 590 Nm a je vybavena aktivním uložením motoru. V obou vozech je ručně vyráběný agregát spojen s devítistupňovou automatickou převodovkou AMG Speedshift MCT s funkcí Race Start launch-control. Mercedes udává sprint z 0 na 100 km/h za 3.8 s u SL55 a 3.5 s u SL63.

Jochen Hermann, technický ředitel společnosti Mercedes-AMG, potvrdil, že nové SL dostane také plug-in-hybridní systém AMG E Performance. Ten kombinuje čtyřlitrový osmiválec s elektromotorem pohánějícím zadní kola a mohl by nabídnout až 804 koní a 738 Nm točivého momentu.

Kromě pohonu všech kol se u modelu SL poprvé objevuje řízení všech kol, které je rovněž součástí standardní výbavy. Tento systém zkracuje poloměr otáčení přibližně o 76 cm na výsledných cca 1230 cm. Elektronicky řízený zadní diferenciál s omezenou svorností je u modelu SL63 součástí standardní výbavy, u verze SL55 je volitelný. Na přání jsou k dispozici brzdové rotory z keramických kompozitů.

SL je vybaven adaptivními tlumiči, přičemž zavěšení přidává u modelu SL63 hydraulickou stabilizaci náklonu namísto protiprokluzových tyčí (u modelu SL55 je volitelná). Systém zvedání přední nápravy dokáže zvýšit přední část vozu o 3 cm a lze jej naprogramovat tak, aby si zapamatoval místo (například strmou příjezdovou cestu) a automaticky se aktivoval. Po přidání pohonu všech kol a přechodu na uspořádání sedadel dva plus dva se pohotovostní hmotnost navýší přibližně o 100 kg.

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?