ŠKODA ENYAQ SPORTLINE iV: Elektrický vůz s emocionálním vzhledem a dynamickými vlastnostmi

0
308

Nové plně elektrické SUV značky ŠKODA vyráběné v Mladé Boleslavi přichází ve sportovní verzi SPORTLINE, jejíž vzhled charakterizuje mnoho černě lakovaných prvků a velká kola. Snížený sportovní podvozek umožňuje velmi dynamickou jízdu. Dekorační lišty v dekoru Carbon, tříramenný sportovní multifunkční volant a sportovní přední sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou dodávají interiéru sportovní vzhled. Varianta SPORTLINE nové vlajkové lodi značky ŠKODA nabídne tři různé úrovně výkonu. ENYAQ SPORTLINE iV 60 o výkonu 132 kW* má pohon zadních kol stejně jako ENYAQ SPORTLINE iV 80, který disponuje výkonem 150 kW*. ENYAQ SPORTLINE iV 80x o výkonu 195 kW** má dva elektromotory a pohon všech kol.

Varianta SPORTLINE již tradičně patří do modelového portfolia značky ŠKODA. Česká automobilka nabídne provedení SPORTLINE také pro své první plně elektrické SUV. Standardně dodávaný sportovní podvozek má upravené tlumiče a odpružení. Přední náprava je snížena o 15 mm, zadní náprava pak o 10 mm. Sportovní vzhled vozu dále podtrhují přední a zadní nárazník, které jsou lakované v barvě karoserie stejně jako boční prahy. S pohonem zadních nebo všech kol má elektrické SUV za všech podmínek velmi dobrou trakci a sebevědomě přenáší sílu elektrického pohonu na silnici. V případě elektromobilu je maximální točivý moment elektromotoru dostupný ihned po sešlápnutí akceleračního pedálu. Nízké těžiště vozu díky baterii umístěné v podlaze mezi nápravami zlepšuje dynamické vlastnosti a ovladatelnost za všech okolností. Díky specifickému nastavení podvozku nabízí ŠKODA ENYAQ SPORTLINE iV ještě sportovnější jízdu s minimálními bočními náklony při rychlém průjezdu zatáčkou a agilnímu ovládání vozu přispívá rovněž standardně dodávané progresivní řízení.

* Dostupnost maximálního elektrického výkonu může být omezena. Výkon dostupný v jednotlivých jízdních situacích závisí na různých faktorech, jako je okolní teplota, stav nabití, teplota a kondice vysokonapěťové baterie či její fyzický věk.

** Maximální elektrický výkon 195 kW: Maximální jízdní výkon, který je dle UN-GTR.21 dostupný po dobu až 30 sekund. Množství dostupného jízdního výkonu pro danou jízdní situaci závisí na proměnných, jako je zejména venkovní teplota a stav nabití, teplota, technický stav nebo stáří vysokonapěťového akumulátoru. Maximální jízdní výkon je k dispozici, když je teplota vysokonapěťového akumulátoru v rozmezí 23-50°C a jeho úroveň nabití je vyšší než 88 %. Odchylky, zejména od výše uvedených parametrů, mohou vést ke snížení jízdního výkonu až k jeho úplné nedostupnosti. Teplotu vysokonapěťového akumulátoru lze do určité míry ovlivnit pomocí funkce nezávislé klimatizace a úroveň nabití je možné nastavit v infotainmentu vozidla. Aktuálně dostupný jízdní výkon se zobrazuje na indikátoru výkonu vozidla. Pro zachování nejlepší využitelné kapacity vysokonapěťového akumulátoru se při každodenním používání vozidla doporučuje nastavit cílovou úroveň nabití na 80 % (na 100% doporučujeme vysokonapěťový akumulátor nabíjet například pouze před delší cestou).