- Reklama -
DomůBenzín/naftaStylový sporťák Morgan Plus 8 GTR s motorem V8

Stylový sporťák Morgan Plus 8 GTR s motorem V8

- Reklama -

Automobilka Morgan oficiálně představila první dokončený exemplář speciálu Morgan Plus 8 GTR z limitované edice, která má čítat pouhých devět vozů. Výroba této exkluzivní série byla nastartována poté, co se vývojovému týmu firmy podařilo získat několik podvozků určených pro externí projekt, jenž by měl přispět k oživení nabídky bristolské značky. Plus 8 GTR byl vystaven na britské akci „Undercover Assembly“ a je určen pro dánského zákazníka. Dalších osm vozů bude dokončeno v průběhu několika následujících měsíců, a každý z nich poté projde testem individuálního schválení vozidla, nutným k certifikaci pro silniční provoz.

Pohon zajišťuje osmiválec BMW N62 o objemu 4.8 litru, a Morgan už dříve naznačil, že výkon rekonstruovaných jednotek bude vyšší než 362 koní, kterých dosahovaly motorizace v původní specifikaci. Poslední informace hovoří o výkonu 375 koní, čehož se podařilo dosáhnout modifikací výfukového systému a V nabídce se objeví šestistupňové manuální a automatické převodovky, stejně jako varianty s levostranným nebo pravostranným řízením, ovšem počet těchto provedení je z pohledu sériové produkce samozřejmě pevně stanoven v návaznosti na stávající podvozky.

Podvozky jsou zcela nepoužité, i když je Morgan vyrobil před rokem 2018, ale společnost uvádí, že některé mechanické komponenty byly pro využití v modelu Plus 8 GTR modernizovány. „Oživení Morganu s motorem V8 se pro značku, která se rozhodla soustředit především na nové platformy a pohonné jednotky, nemusí v současné době zdát jako ta nejprogresivnější volba,“ uvedl šéf designu Morganu Jonathan Wells. „Když se však naskytla příležitost znovu uvést do provozu několik těchto podvozků a vytvořit vzrušující speciální projekt, jakým je Plus 8 GTR, plně jsme se jí chopili.“

- Reklama -

„Rozhodnutí postavit speciální kolekci umožnilo týmům designérů a konstruktérů společnosti Morgan vrátit se k některým oblíbeným prvkům předchozích modelů značky, a také experimentovat s některými technologiemi a komponenty, které se by se tak snad mohly objevit i u budoucích vozů Morgan.“

Této predikci částečně odpovídá také fakt, že designérské a konstrukční týmy Morganu dostaly pokyn, aby u modelu GTR „popustily uzdu své fantazii“, přičemž inspirací jim byly závodní vozy řady GT „Big Blue“ z devadesátých let. Dané modely sloužily jako zkušební základna pro moderně řešený podvozek z lepeného hliníku, který později v roce 2004 nahradil tradiční ocelová šasi Morgan.

GTR má upravené dveře s vysokou ramenní linií, která nebyla na tradiční karoserii Morgan k vidění po celá desetiletí, a speciálu navíc mimořádně sluší. Podběhy kol jsou nově tvarovány a pětipaprsková kola se středovým zámkem elegantně odkazují na závodní dědictví modelu Plus 8. Na zadní části vozu najdeme větší difuzor, nové přední blatníky dostaly poprvé ventilační otvory, integrován je velký přední splitter, a původní látkovou koncepci nahradila pevná střecha.

Každý exemplář GTR bude vyroben ručně klasickými karosářskými technikami, i když společnost v tomto případě porušila tradici a produkci doposud nejsilnějšího sportovního vozu v historii Morganu přenesla z továrny Pickersleigh Road do dílen Morgan Design and Engineering Centre (M-DEC). Všech devět Morganů Plus 8 GTR už zná své majitele, kteří mohou sledovat jednotlivé fáze výrobního procesu a svůj vůz si také z velké části personalizovat. První kousek, mířící do Dánska, je stříkán světle modrým lakem Yas Marina převzatým z nabídky BMW. Čtyři modely zůstanou ve Velké Británii a zbývající čtyři vozjí poputují k americkým, evropským a asijským zákazníkům.

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?