- Reklama -
DomůElektromobilTestovací Mercedes EQE SUV brázdí německé silnice

Testovací Mercedes EQE SUV brázdí německé silnice

- Reklama -

Nové plně elektrické SUV Mercedes EQE se připravuje na uvedení na trh v roce 2023 a mnichovská automobilka už vyslala na testovací jízdy první protototypy. Předprodukční modely sice mají silné maskování skrývající většinu stylistických detailů vozu, ale i tak je zřejmé, že SUV EQE bude čerpat z designového jazyka ostatních elektrických nabídek Mercedesu – zejména verze SUV EQC a sedanu EQS.

Můžeme vyzdvihnout, že přední maska je zaoblená a hladká, s rozmáchlým designem mřížky chladiče a integrovaným uspořádáním světlometů podobně jako u ostatních modelů EQ. V přední mřížce budou umístěny radary a senzory pro asistenční technologie řidiče, přičemž proudění chladicího vzduchu bude zajišťovat mělký ventilační otvor pod hlavní mřížkou. K aerodynamickým křivkám ovlivňujícím maximální dojezd by mělo napomoci také strmě stoupající čelní sklo.

EQE je součástí ambice Mercedesu rozšířit svou nabídku plně elektrických vozů s označením EQ tak, aby do roku 2025 měla značka elektromobil v každém svém segmentu. Nebude to největší elektrické SUV Mercedesu, kterého se v příštích letech dočkáme, ale bude se nacházet na vrcholu nabídky elektromobilů společnosti, nad modelem EQC a menšími variantami SUV EQA a EQB.

- Reklama -

SUV EQE bude stát na stejném podvozku EVA2 jako sedany EQS a EQE. Znamená to také odklon od konvencí nastavených modelem EQC, který využívá upravenou verzi platformy modelu GLC namísto specializované elektrické architektury.

Platforma EVA2 je vysoce modulární a očekává se, že Mercedes uvede na trh širokou škálu variant pohonných jednotek a baterií v celé řadě EQE. Německá značka již ostatně podala ochranné známky na celou sérii označení, včetně AMG, a to od EQE 43 až po EQE 63, což naznačuje, že se chystají vysoce výkonné varianty.

Výrobce již odhalil podrobnosti o pohonném ústrojí pro příbuzný sedan v podobě modelu EQE 350. Ten bude využívat 90 kWh baterii k pohonu motoru na zadní nápravě, který by měl mít výkon 288 k, točivý moment 530 Nm a dojezd 410 km. Díky možnosti nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu 170 kW trvá plné dobití baterie 32 minut, nebo osm hodin a 25 minut z 11 kW nabíjecího místa či wallboxu.

Mercedes nabízí také volitelnou 22 kW palubní AC nabíječku, která tuto dobu zkrátí na něco málo přes čtyři hodiny. Firma rovněž spolupracuje s poskytovateli, jako jsou společnosti Ionity a Shell Recharge, aby svým budoucím řidičům elektromobilů umožnila pohodlný přístup k rychlodobíjecím stanicím.

Nejbližší plány týkající se elektrifikace nastínil generální ředitel Mercedesu Ola Kellenius: „V Mercedesu přecházíme u našich nových architektur a vozů od konceptu EV-first ke konceptu EV-only. Na globální úrovni se tempo změn bude v případě různých trhů samozřejmě lišit. Tady o něco rychleji, tam o něco pomaleji.“

„Přechod na bateriové elektromobily je však nezastavitelný. A bude nabírat rychlost ve všech odvětvích. Zrychlujeme startovací fáze výzkumných a vývojových aktivit, abychom mohli být dostatečně připraveni na plně elektrickou éru. Investice do nových technologií budou upřednostněny a výrazně navýšeny.To zahrnuje i rozšířené aktivit v oblasti bateriových článků a systémů.“

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?