- Reklama -
DomůElektromobilTuner Lunaz představil elektrifikovaný Aston Martin DB6

Tuner Lunaz představil elektrifikovaný Aston Martin DB6

- Reklama -

Britská společnost Lunaz Limited (Lunaz Design), věnující se restaurování a modifikaci historických luxusních vozů, odtajnila první informace o připravovaném elektrickém modelu Aston Martin DB6, jehož upravené verze by měly být dostupné v průběhu roku 2023. Plně elektrickou přestavbu sportovně laděného DB6 třídy GT, vyráběného v letech 1965 až 1971, lze objednat už nyní, ovšem rozhodně nepůjde o levnou záležitost. Každá varianta elektrického Astonu Martin DB6 má být trochu jiná, takže ceny budou kolísat v závislosti na specifikaci. Nicméně podle informací Lunazu by jednotlivé modifikace měly přesáhnout hranici jednoho milionu dolarů.

Stejně jako u všech projektů společnosti Lunaz, zahrnujících např. přestavbu původního Range Roveru, Jaguaru XK120 z roku 1953 nebo Rolls-Royce Phantom z roku 1961, začnou práce na Astonu Martin DB6 EV renovací karoserie a podvozku. Ještě před tím však konstruktéři postaví vůz na váhy, aby si udělali představu o rozložení jeho hmotnosti a mohli tak po montáži elektrického pohonu zpětně vyladit jeho jízdní vlastností.

Zvenčí vypadá elektrifikovaný DB6 Lunaz stejně jako standardní klasický vůz s benzinovým motorem, jediným vizuálním rozdílem je chybějící výfuk. Z původního vozu toho však mnoho nezbylo, protože firma jej vybavila výkonnými brzdami, vylepšeným odpružením a optimalizovaným řídícím systémem. Modernizací prošla kabina s luxusními prvky, klimatizací, WiFi připojením a infotainmentem se satelitní navigací.

- Reklama -

Environmentální přístup odráží nejen elektrická jednotka, ale také další komponenty, jako jsou třeba koberce utkané z recyklovaných zbytků rybářských sítí vytažených z moře, o nichž Lunaz tvrdí, že jejich povrchová úprava odpovídá jehněčí vlně. Firma se při rekonstrukci snaží také ve velké míře znovu použít různé součásti ze starých dárcovských vozů. Proto jsou rámy sedadel a obložení interiéru rozebrány a zušlechtěny týmem nábytkářů a čalouníků.

Pohon zajišťuje vlastní elektrické hnací ústrojí vyvinuté přímo Lunazem, který daný typ agregátu doposud použil u většiny přestaveb elektromobilů. Společnost sice zatím oficiálně nepotvrdila výkonové specifikace modelu DB6 EV, ale pro srovnání, elektrifikovaná verze Lunaz Jaguar XK120 disponuje maximálním výkonem 375 koní a točivým momentem 700 Nm.

Kupující si mohou vybrat z několika setů baterií s kapacitou od 80 do 120 kWh – na rozdíl od některých konkurenčních tuningových značek jsou články pořizovány zcela nové od dodavatelů úrovně Tier 1, nikoliv z havarovaných vozů. Největší sada baterií umožňuje maximální dojezd 255 km a každá varianta je standardně vybavena podporou rychlonabíječky CCS.

Každý Aston Martin DB6 EV bude ručně sestavován v dílnách firmy Lunaz, sídlící v areálu technologickém parku Silverstone. Pracovní tým má čítat celkem stovku inženýrů, vybraných ze společností Bentley, Ferrari, Aston Martin, Jaguar, McLaren a Rolls-Royce.

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?