- Reklama -
DomůElektromobilLuxusní elektrický sedan BMW i7 absolvoval zimní testy

Luxusní elektrický sedan BMW i7 absolvoval zimní testy

- Reklama -

BMW se připravuje na uvedení sedmé generace řady 7, která se po zahájení prodeje stane novým soupeřem pro takové modely, jako je nový Mercedes EQS nebo Tesla Model S. Do prodeje se dostane společně se sedmou generací řady 7 se spalovacím motorem. Prototyp i7 má za sebou zimní testy, což mimo jiné potvrdily i oficiální snímky, kde je ale vůz silně maskován, takže finální design novinky je stále ještě tajemstvím. Tvarem vůz připomíná spíše tradiční tříprostorový sedan než ultravysoký EQS ve stylu hatchbacku. Dlouhá kapota a vysoká ramenní linie se snoubí s nízkou přídí, zatímco záď odpovídá klasickému formátu velkého sedanu.

Automobilka by teoreticky měla osadit i7 novým typem světlometů, který byl poprvé spatřen na faceliftované verzi SUV X7. Kombinovaná světla pro denní svícení a hlavní světlomety současného vozu budou vyřazena ve prospěch dělených jednotek, přičemž hlavní světlomety budou umístěny níže v nárazníku. Jak je u posledních BMW zvykem, příští i7 (a její sesterský vůz se spalovacím motorem) bude mít obrovské mřížky chladiče s ledvinami, zatímco oblá příď odkazuje na SUV iX. Kupující si také budou moci vybrat mezi standardním a dlouhým rozvorem.

BMW zatím nezveřejnilo technické specifikace elektrického modelu i7. Společnost však tvrdí, že odpružení, řízení, brzdy, jízdní dynamika a stabilizační systémy vozu byly „navrženy tak, aby pozvedly rovnováhu mezi sportovním charakterem a jízdním komfortem, která je typická pro luxusní sedany značky, na novou úroveň“.

- Reklama -

Vzhledem k tomu, že elektromobil bude soupeřit s Mercedesem EQS, se očekává, že BMW bude muset dosáhnout maximálního dojezdu kolem 650 km, aby zůstalo v tomto segmentu konkurenceschopné. EQS je díky 107kWh baterii schopen ujet na jedno nabití cca 780 km.

BMW i7 bude s největší pravděpodobností založeno na firemní modulární platformě CLAR a poháněno technologií eDrive páté generace, která se objevuje také v novém sedanu i4 a iX. Použití tohoto systému elektrického pohonu by mělo výrazně zkrátit dobu výroby, protože sdružuje elektromotor, převodovku a elektroniku do jednoho celku. Toto uspořádání také snižuje celkovou hmotnost a velikost systému, což se projeví o něco větším dojezdem.

V případě zmíněného modelu iX má pohon dostatek síly na zrychlení z 0 na 100 km/h za 4.6 sekundy a maximální rychlost 200 km/h. Tyto hodnoty by měl model i7 vyrovnat nebo dokonce překonat, protože bude o něco lehčí a aerodynamičtější. V nabídce by se měla objevit také slabší varianta xDrive40 s výkonem 322 koní, která nabídne čas z 0 na 100 km/h kolem šesti sekund.

Modely i7 budou pravděpodobně k dispozici se stejnými bateriemi o kapacitě 71 kWh a 105.2 kWh jako u verze iX. To by mělo stačit na dojezd kolem 400 km u menší jednotky, u větší baterie pak dojezdový limit narostl na více než 600 km. V nabídce by mělo být také rychlé nabíjení.

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?