- Reklama -
DomůElektromobilMercedes eSprinter s razantně navýšeným dojezdem

Mercedes eSprinter s razantně navýšeným dojezdem

- Reklama -

Elektrická dodávka Mercedes eSprinter měla při uvedení na trh v roce 2020 dojezd cca 150 km, ale nová verze tohoto modelu danou vzdálenost více než zdvojnásobila, a to na v dané kategorii užitkových vozů působivých 400 km. Druhou generaci eSprinteru tak lze z tohoto úhlu pohledu chápat jako odpověď na Ford e-Transit z roku 2020, jenž svým maximálním udávaným dojezdem 315 km zastínil konkurenční nabídky.

Nyní je tu sice nový král elektrických dodávek s velkorysou dojezdovou vzdáleností, ovšem eSprinter dosahuje svých působivých hodnot díky obrovské 113kWh baterii, a to bude mít pravděpodobně vliv na ceny. Proto kromě této nejvyšší konfigurace, která podle Mercedesu skutečně ujede při jízdě po městě až 500 km, jsou pro kupující k dispozici také varianty s 56 kWh a 81 kWh baterií.

Nový eSprinter může nabíjet rychlostí až 115 kW. To znamená, že na nabití modelu s nejmenší 56 kWh baterií z 10 % na 80 % kapacity úložiště si uživatel počká asi 28 minut, zatímco u velkých verzí se 113 kWh baterií by tento proces měl trvat cca 42 minut. K dispozici je také možnost nabíjení výkonem až 11 kW ze standardní nabíječky ve zdi.

- Reklama -

Co se týče výkonu, motor eSprinteru může mít výkon 134 nebo 201 koní, přičemž všechny verze generují točivý moment až 400 Nm. Pohon je na rozdíl od staršího modelu s pohonem předních kol přenášen na zadní kola, což přináší výhody z hlediska přepravy nákladu i různých přestaveb a karoserií, které může Mercedes poskytnout. V nabídce budou délky L2 a L3, maximální celková hmotnost eSprinteru je 4 250 kg a může táhnout přívěs o hmotnosti 2 000 kg.

Nejnovější verze se dočkala i řady dalších aktualizací – přepracovaná kabina nyní zahrnuje technologii MBUX infotainment doplněnou o navigaci, tzv. vice control nebo software Electric Intelligence, který dokáže vypočítat optimální strategii nabíjení i další prvky či režimy.

Vylepšený Mercedes eSprinter vystřídá předchozí model na vrcholu nabídky elektrických užitkových vozidel značky a zařadí se nad stávající středně velkou dodávku eVito a kompaktnější provedení eCitan. Automobilka kromě toho již vyvíjí novou architekturu VAN.EA, která bude základem nové generace elektrických dodávek od roku 2025.

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?