- Reklama -
DomůDobíjeníAutomobilka TVR se dohodou s těžební firmou EMC připravuje na elektrickou éru

Automobilka TVR se dohodou s těžební firmou EMC připravuje na elektrickou éru

- Reklama -

Reinkarnovaná britská značka TVR oznámila spolupráci se společností Ensorcia Metals Corporation, zabývající se ekologicky efektivní těžbou a zpracováním lithia. Nová dohoda by měla pomoci financovat výrobu dlouho očekávaného sportovního vozu TVR Griffith a také zajistit dodávky baterií pro chystané projekty elektromobilů. Les Edgar, předseda představenstva TVR, označuje kooperaci za „další milník, jehož cílem je zajistit budoucnost ikonické značky“, a zároveň uvádí, že „již nějakou dobu je jasné, že modely s elektrickým pohonem musí být součástí nejbližších plánů TVR“.

„Přístup k vyspělým technologiím EV, včetně dodávek ekologického lithia prostřednictvím špičkového, ekologicky ohleduplného procesu, je nesmírně důležitým prvkem pro zajištění toho, aby se TVR stala udržitelným podnikem s nulovou čistou spotřebou,“ pokračoval Edgar.

Daniel Layton, předseda představenstva společnosti Ensorcia, uvedl: „Spolu se současným modelem věříme, že globální vývoj elektromobilů TVR bude patřit k nejzajímavějším elektromobilům na trhu. Úzká synergie a soulad mezi našimi společnostmi a vizemi zajistí dodavatelský řetězec pro budoucí požadavky společnosti TVR na baterie.“

- Reklama -

Zatím není jasné, jakou podobu by elektrický vůz TVR měl, ani jaký by byl časový plán uvedení takového modelu na trh. Britská firma momentálně připravuje start sériové produkce nejnovější generace sporťáku Griffith, jehož prototyp byl poprvé prezentován v roce 2017 na akci Goodwood Revival. Vůz se měl v počáteční sérii 500 kusů série Launch Edition objevit na trhu už v roce 2020, ale celý proces zpozdilo výběrové řízení na renovaci továrny ve velšském Ebbw Vale, kde má výroba Griffithu probíhat.

Nový Griffith tak do prodejních showroomů dorazí pravděpodobně až v průběhu roku 2023. Na designu se podílel Gordon Murray, jihoafrický konstruktér se skotskými kořeny, jenž stál u vzniku řady monokoků Formule 1 ze stájí Brabham nebo McLaren.

Vůz je vybaven pětilitrovým osmiválcem Ford Coyote s úpravou Cosworth a výkonem 500 koní (373 kW), díky němuž k dokáže Griffith zrychlit z 0 na 100 km/h za přibližně 4 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti přesahující 320 km/h. Model si zachovává manuální převodovku používanou v předchozích modelech TVR, ale standardně nabízí ABS, posilovač řízení a kontrolu trakce.

Rozsáhlé použití uhlíkových vláken při stavbě karoserie i části podvozku pomáhá šetřit hmotnost, díky čemuž vůz váží méně než 1250 kg, přičemž rozložení hmotnosti v poměru 50:50 je u Griffithu dosaženo také díky hliníkovým komponentům.

Designové prvky, jako jsou velké přední přívody vzduchu, přední splitter, aktivní spoiler a zadní integrovaný difuzor, pomáhají zvyšovat aerodynamiku. Téma nastíněné vizáží a jízdními vlastnostmi vozu samozřejmě sleduje i sportovně pojatý interiér, a součástí standardní výbavy je klimatizace, kožené čalounění nebo multimediální systém.

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?