- Reklama -
DomůBenzín/naftaHistorický Talbot-Lago 1937 stanovil nový aukční rekord značky

Historický Talbot-Lago 1937 stanovil nový aukční rekord značky

- Reklama -

Na aukci společnosti Gooding and Company, konané na floridském Amelia Island, byl nabízen také raritní model Talbot-Lago T150-C-SS Teardrop Coupe, který sjel z výrobní linky v roce 1937. Vůz byl nakonec prodán za astronomickou částku 13 425 000 dolarů, čímž tento exemplář stanovil nový rekord nejen pro značku, ale stal se zároveň nejdražším veteránským modelem francouzské provenience.

Stavba verze Talbot-Lago T150-C-SS Goutte d’Eau (Teardrop) s podvozkem č. 90107 – jednoho z nejhezčích historických automobilů všech dob – byla výsledkem spolupráce Antonia Laga a Giuseppe Figoniho, dvou vizionářů italského původu, kteří se v předválečné éře velmi dobře etablovali na pařížské automobilové scéně.

Podle průzkumu aukční síně G&C navrhla firma v minulosti pouze 10 až 20 vozů typu Teardrop Coupé, které se vyráběly ve dvou designových variantách – Coupé Jeancart a Modéle New York v provedení fastback. Karoserie edice Modéle New York, z níž byly vyrobeny pouze dva exempláře, má celohliníkovou konstrukci a zmíněný vůz je jediným dochovaným exemplářem s neporušenou kapotou.

- Reklama -

V produktové knize značky Figoni et Falaschi (konstruktéři Giuseppe Figoni a Ovidio Falaschi) je Talbot zapsán pod zakázkovým číslem 665 a karoserie pravděpodobně vycházela ze ztvárnění č. 1. 9035, nejextrémnější varianty designu Modéle New York s masivními prodlouženými blatníky a lištami.

Více než osmdesátiletý Talbot-Lago T150-C-SS Teardrop Coupe 1937 pohání řadový šestiválec o objemu čtyř litrů se třemi karburátory Zenith-Stomberg a výkonem 140 koní (104 kW). Má čtyřstupňovou převodovku Wilson s předvolbou, mechanické brzdy na všech kolech, nezávislé zavěšení předních kol a poloeliptické listové pružiny.

Talbot opustil koncem třicátých let továrnu v modré barvě s šedými blatníky. Měl soutěžní koncovku výfuku, lakovaná drátěná kola a střešní okno. Pro výstavu Concours d’Elegance Fémina v roce 1938, kde se objevil se spolu s dalšími dvěma vozy Talbot-Lago T150-C-SS Coupé, byla barva vozu pozměněna na krémovou s červenými blatníky. Model byl po čase prodán Thomasi Stewartu Leemu z Los Angeles, který vlastnil další dva vozy T150-C-SS Coupé. Lee jej nechal přelakovat na tmavě červenou barvu a závodil s ním na vyschlých jezerech v Mohavské poušti.

Poté vůz, jenž je nádherným příkladem raného automobilového designu, několikrát změnil majitele, následně dostal bílý lak a od začátku šedesátých let až do roku 2002 byl zaparkován v kalifornské garáži sběratele Lindleyho Lockea. Další vlastník nechal Talbot kompletně zrekonstruovat a o tři roky později jej představil na akci Pebble Beach Concours d’Elegance a v roce 2007 také na Amelia Island Concours d’Elegance, kde získal ocenění Best of Show, zatímco z Pebble Beach si odvezl trofej za první místo ve své třídě.

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?