- Reklama -
DomůElektromobilMalé elektrické SUV od Volva by mohlo dostat název EX30

Malé elektrické SUV od Volva by mohlo dostat název EX30

- Reklama -

Současná nabídka plně elektrických vozů Volvo se skládá ze dvou modelů – verze XC40 Recharge a jeho alternativy C40 Coupe-SUV. Přesto Volvo očekává, že v blízké době bude 10 procent jeho prodejů tvořit portfolio vozů s výhradně elektrickým pohonem, přičemž do roku 2030 chce být švédská firma čistě elektrická.

V rámci svého plánu elektrifikace chce automobilka přidat do nabídky nové elektrické SUV, které by se z pohledu firemní strategie nacházelo pod modelem XC40 Recharge. Generální ředitel společnosti Volvo Hakan Samuelsson již dříve uvedl, že značka přesune své názvosloví z tradičních kódových označení na vlastní jména. Nedávná žádost o ochrannou známku však naznačuje, že by se připravované kompaktní SUV mohlo jmenovat EX30, přičemž „E“ by znamenalo elektrifikaci, „X“ SUV a „30“ nejmenší model v nabídce Volva.

Samuelsson již také potvrdil, že novinka bude mít karoserii SUV a bude založena na čistě elektrické platformě vyvinuté vlastníkem Volva, čínským konglomerátem Geely. Samotné Volvo již nový vůz částečně odhalilo, tedy pouze v grafické podobě, když jej zařadilo na obrázek modelové řady, který se objevil na loňské prezentaci. Očekává se, že tento model bude hrát významnou roli v ambicích společnosti zvýšit do roku 2025 prodeje ze zhruba 800 000 kusů ročně na 1.2 milionu.

- Reklama -

Volvo uvedlo, že nové SUV EV „EX30“ bude následovat po připravovaném modelu EX90, který sám o sobě bude plně elektrickým nástupcem modelu XC90. Samuelsson se vyjádřil k datu uvedení malého SUV na trh: „Řekli jsme, že příští nový elektromobil je skutečně nástupcem naší vlajkové lodi SUV, po něm bude následovat menší SUV, a o tom zde mluvíme. Je velmi pravděpodobné, že se bude vyrábět v Číně.“

Namísto platformy CMA, jež v současné době sdílejí Volvo a Geely, by základem nového SUV Volvo mohla být architektura SEA (Sustainable Experience Architecture) společnosti Geely, kterou bude v budoucnu využívat také podznačka Polestar firmy Volvo. SEA je modulární platforma, což znamená, že se do ní vejde celá řada vozidel různých velikostí, od velkých SUV, jako je EX90, až po zmíněný Polestar.

Nejmenší verze platformySEA-E („E“ znamená „entry“) byla již použita u nového Smartu #1 – vozu, který by měl konkurovat chystanému kompaktnímu SUV od Volva. Smart #1 disponuje maximálním dojezdem až 440 km na jedno nabití a rychlodobíjecí cyklus na max. úrovni 150 kW umožňuje za cca půl hodiny dodat integrované Li-Ion baterii s nominální kapacitou 66 kW a architekturou 400 V až 80 procent výkonu.

Vzhledem k tomu, že malé SUV s logem respektovaného švédského výrobce bude uvedeno na trh až za dva nebo tři roky, je více než pravděpodobné, že modernější technologie tyto hodnoty ještě vylepší.

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?