- Reklama -
DomůBenzín/naftaLimitovaná edice off-roadu Porsche 911 Dakar

Limitovaná edice off-roadu Porsche 911 Dakar

- Reklama -

Před dvaceti lety uvedlo Porsche na trh první generaci SUV Cayenne. Pro stuttgartského výrobce sportovních vozů to byl přelomový okamžik, který změnil situaci značky a přinesl jí nadprůměrné zisky. Puristé byli kritičtí, což platilo dvojnásob, když Cayenne dal vzniknout menšímu a stejně výdělečnému sourozenci v podobě modelu Macan. Ale peníze generované navýšenými prodeji vozů vždy zajišťovaly stálý přísun investic do stále rozmanitější modelové řady 911, jež se před časem rozšířila o verzi Porsche 911 Dakar. Jak název i vzhled tohoto vozu, zařazeného do limitované série čítající 2500 kusů, napovídá, jde o model učený pro jízdu v terénu.

Dakar si bere inspiraci z vítězství, kterého dosáhlo Porsche 953 v rallye Paříž-Dakar v roce 1984, což mimo jiné potvrzuje také volitelný designový paket nazvaným Rally Design Package, který novou 911 vybaví lakem s odpovídající soutěžní grafikou. Pohon obstarává dvakrát přeplňovaný plochý třílitrový šestiválec používaný v modelu 911 GTS. Vyvíjí výkon 473 koní a točivý moment 570 Nm, přenášený na všechna čtyři kola prostřednictvím osmistupňové převodovky PDK. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za pouhé 3.5 sekundy.

To, čím 911 Dakar skutečně vyniká, je jeho nový postoj, vytvořený kombinací na míru vyrobené karoserie a výrazně zvýšené světlé výšky, kterou přinesla nově vyvinutá technologie odpružení. Standardní světlá výška je o 50 mm vyšší než u modelu 911 Carrera S se sportovním odpružením, ale lze ji zvýšit o dalších 30 mm.

- Reklama -

Vůz prošel testy v různých terénech, kde se osvědčila 19palcová přední a 20palcová zadní kola, nicméně vzhledem k primárnímu určení Dakaru Porsche považovalo za nutné elektronicky omezit maximální rychlost modelu 911 Dakar na 240 km/h respektive 170 km/h v režimu plně zvednutého podvozku.

V očekávání drsnějších, fyzicky náročnějších povrchů, které má 911 Dakar za úkol zdolávat, využívá dynamické uložení motoru převzaté z modelu GT3, které zajišťuje pružnou a citlivou úroveň tuhosti. Je také vybaven řízením zadní nápravy a protiprokluzovou stabilizací Porsche Dynamic Chassis Control.

Vedle stávající technologie vyvinuli inženýři Porsche pro Dakar dva speciální jízdní režimy. Mod Rally, zohledňující nastavení pro sypké povrchy podobné rallyovým rychlostním zkouškám, přináší program pohonu všech kol se zaměřením na zadní nápravu, zatímco režim Offroad (4×4) podporuje maximální schopnosti a průchodnost vozu těžkým terénem.. Oba jízdní režimy jsou vybaveny také novým systémem Rally Launch Control.

Karoserie je sestavena z plastových panelů vyztužených uhlíkovými vlákny, díky čemuž se společně s dalšími úpravami podařilo snížit hmotnost na 1605 kg. Kapota je vypůjčená z modelu 911 GT3, ale instalováno je nové pevné zadní křídlo , stejně jako širší podběhy kol, mohutné boční prahy a modifikované přední i zadní nárazníky doplněné dodatečnou ochranou podběhů a chráněnými předními mřížkami z nerezové oceli.

Mezi další terénní prvky patří tažná oka vpředu i vzadu, přičemž vůz bude nabízen také s volitelným střešním nosičem s nosností 42 kg, LED osvětlením, 12voltovou zásuvkou a objednat lze i střešní stan. 911 Dakar je striktně dvoumístný vůz, kde prostor zadní lavice zaujímá ochranná klec. Vpředu jsou dvě sportovní sedadla, kabina je lehce čalouněná povrchem Race-Tex se zeleným prošíváním a design interiéru doplňují emblémemy 911 Dakar.

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?