- Reklama -
DomůBenzín/naftaLuxusní kabriolet Ferrari Roma Spider 2023

Luxusní kabriolet Ferrari Roma Spider 2023

- Reklama -

Ferrari připravilo pro letošní rok novou kabrioletovou variantu Spider svého modelu Roma, čímž vedle stávajícího modelu Portofino M rozšířilo svou nabídku o druhý luxusní vůz GT s kapkovitou střechou. Není překvapením, že čtyřmístný Roma Spider sdílí většinu technických základů s kupé, ale pevnou kovovou střechu nahrazuje skládací textilní alternativou, která umožňuje plnohodnotný zážitek z jízdy pod širým nebem.

Nová Roma Spider využívá upravenou verzi hliníkového podvozku kupé, který kompenzuje strukturální kompromisy střechy kabrioletu přidáním zpevňujících prvků na prahy a spodní část karoserie. Samotnou střechu ve tvaru písmene Z lze zvedat a spouštět při rychlosti až 60 km/h, a celý proces trvá pouhých 1.,5 sekundy. Střešní mechanismus se při sklápění zasune pod látkou potaženého prostoru za zadními sedadly. Nová skládací střecha a dodatečné zesílení podvozku zvyšují hmotnost kupé o dalších 84 kg, takže Spider váží 1 556 kg.

Střecha se skládá z pěti různých vrstev, které jsou překryty novou tkanou látkou v jedné ze čtyř standardních barev. Na přání ji lze doplnit i duhovou technickou tkaninou. Mechanismus samozřejmě ubere část zavazadlového prostoru, který má u Roma Spideru objem 255 litrů, což je o 17 litrů méně než u klasičtěji pojaté verze s pevnou střechou.

- Reklama -

Příjemný zážitek z jízdy navíc podporují také systémy omezující hluk větru. Prvním prvkem je elektronicky ovládaný větrný deflektor napříč zadními sedadly, který je možné vysunout až do rychlosti 170 km/h. Jakmile je v aktivní poloze, zůstane segment na svém místě až do rychlostního maxima dosahující hodnoty 320 km/h. Na přední hraně lišty čelního skla je také malý 5 mm spoiler, pomáhající zvedat proudění vzduchu, a který spolu s deflektorem údajně snižuje turbulence přibližně o 30 procent ve srovnání s jinými čtyřmístnými otevřenými modely Ferrari.

Zbytek technického balíčku se oproti kupé nezměnil a je poháněn stejným dvakrát přeplňovaným motorem V8 o objemu 3.9 litru, který dosahuje výkonu 611 koní a točivého momentu 760 Nm, ale díky chytrému aktivnímu mapování točivého momentu Ferrari přechází na plný výkon až při zařazení osmého rychlostního stupně.

Spider Roma je schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za 3.4 sekundy a dvoustovku pokoří za necelých 10 sekund. Osmistupňová dvouspojková převodovka je integrována do zadní mezinápravové převodovky s elektronicky řízeným diferenciálem s omezenou svorností. Díky tomu a umístění motoru zcela za přední nápravou uvádí Ferrari poměr hmotnosti 48/52 vpředu a vzadu. Design Romy je prací týmu v čele s šéfdesignérem Ferrari Flaviem Manzonim, přičemž integrace střechy do karoserie zachovává podobnou siluetu jako u kupé.

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?