Elektrická dodávka Mercedes eSprinter měla při uvedení na trh v roce 2020 dojezd cca 150 km, ale nová verze tohoto modelu danou vzdálenost více než zdvojnásobila, a to na v dané kategorii užitkových vozů působivých 400 km. Druhou generaci eSprinteru tak lze z tohoto úhlu pohledu chápat jako odpověď na Ford e-Transit z roku 2020, jenž svým maximálním udávaným dojezdem 315 km zastínil konkurenční nabídky.
Nyní je tu sice nový král elektrických dodávek s velkorysou dojezdovou vzdáleností, ovšem eSprinter dosahuje svých působivých hodnot díky obrovské 113kWh baterii, a to bude mít pravděpodobně vliv na ceny. Proto kromě této nejvyšší konfigurace, která podle Mercedesu skutečně ujede při jízdě po městě až 500 km, jsou pro kupující k dispozici také varianty s 56 kWh a 81 kWh baterií.
Nový eSprinter může nabíjet rychlostí až 115 kW. To znamená, že na nabití modelu s nejmenší 56 kWh baterií z 10 % na 80 % kapacity úložiště si uživatel počká asi 28 minut, zatímco u velkých verzí se 113 kWh baterií by tento proces měl trvat cca 42 minut. K dispozici je také možnost nabíjení výkonem až 11 kW ze standardní nabíječky ve zdi.
Co se týče výkonu, motor eSprinteru může mít výkon 134 nebo 201 koní, přičemž všechny verze generují točivý moment až 400 Nm. Pohon je na rozdíl od staršího modelu s pohonem předních kol přenášen na zadní kola, což přináší výhody z hlediska přepravy nákladu i různých přestaveb a karoserií, které může Mercedes poskytnout. V nabídce budou délky L2 a L3, maximální celková hmotnost eSprinteru je 4 250 kg a může táhnout přívěs o hmotnosti 2 000 kg.
Nejnovější verze se dočkala i řady dalších aktualizací – přepracovaná kabina nyní zahrnuje technologii MBUX infotainment doplněnou o navigaci, tzv. vice control nebo software Electric Intelligence, který dokáže vypočítat optimální strategii nabíjení i další prvky či režimy.
Vylepšený Mercedes eSprinter vystřídá předchozí model na vrcholu nabídky elektrických užitkových vozidel značky a zařadí se nad stávající středně velkou dodávku eVito a kompaktnější provedení eCitan. Automobilka kromě toho již vyvíjí novou architekturu VAN.EA, která bude základem nové generace elektrických dodávek od roku 2025.