- Reklama -
DomůDobíjeníPanasonic 4680: revoluční baterie pro vozy Tesla

Panasonic 4680: revoluční baterie pro vozy Tesla

- Reklama -

Energetická divize společnosti Panasonic představila v rámci loňské akce Tesla Battery Day prototyp nového bateriového článku typu 4680, který by měl do tohoto dynamicky se vyvíjejícího produktového segmentu přinést výrazné změny. Japonská značka nyní oznámila, že chystá testovací výrobu modelu 4680, jenž by se měl v příštím roce objevit na trhu. Baterie byla vyvinuta pro potřeby firmy Tesla, a její upravené provedení bude s největší pravděpodobností používat také připravovaný vůz amerického startupu Canoo.

Tužkový článek Panasonic 4680 o rozměrech 80 x 46 mm je údajně schopen pojmout až pětkrát více energie než doposud vyráběné baterie, a jeho produkce bude stát o polovinu méně než lithium-iontové články Panasonic 2170, které Tesla v současnosti používá ve vozech Model 3 nebo Y.

Tesla se o testování sad využívajících baterie 4680 také zmínila ve zprávě o výsledcích společnosti, kde zároveň uvádí, že díky novému typu článku dojde do roku 2030 ke stonásobnému nárůstu výroby baterií a že nová konstrukce článků produkuje šestkrát vyšší výkon než současné baterie, jež pohánějí vozy Tesly.

- Reklama -

Na začátku tohoto roku postavil Panasonic pro nový formát zkušební linku, ovšem s masovou produkcí bude vypomáhat i Tesla, která by měla baterie vyrábět v blízkosti svých továrních center Gigafactory. Čistě objemově je 4680 oproti typu 2170 5.5krát větší a osmkrát větší než články 18650 používané v Modelu S a X (18650 má rozměry 18 x 65 mm, typická tužková AA baterie 14.9 x 50 mm).

„Typ 4680 jsme vyvinuli kvůli silnému přání druhé strany a myslíme si, že to může vést jen k posílení vazeb,“ řekl ke spolupráci obou značek šéf bateriových operací společnosti Panasonic Kazuo Tadanobu, a připomenul, že Panasonic má v Nevadě závod na výrobu baterií, které dodává do továrny Tesla Gigafactory. Tadanobu také zmínil, že Panasonic nehodlá vyrábět levnější lithium-železo-fosfátové (LFP) baterie pro Tesly se standardním dojezdem, přestože podle zprávy Tesly je firma plánuje začít celosvětově používat ve svých finančně dostupnějších vozidlech.

Vedle výroby baterií 4680 pro Teslu bude Panasonic dodávat baterie také americkému startupu Canoo, který nedávno oznámil dohodu s japonským elektronickým koncernem. Baterie budou pohánět vůz Lifestyle Vehicle podobný dodávce, který se podle předpokladů firmy Canoo začne vyrábět ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022.

Společnost Canoo uvedla, že si baterie Panasonic – které nebudou ve formátu 4680 specifickém pro Teslu – vybrala nejen kvůli kapacitě, ale i spolehlivosti. Canoo u Lifestyle Vehicle uvádí dojezd cca 400 kilometrů na plné nabití 80 kWh baterie, přičemž ceny základní verze dodávky by měly začínat na částce 34 750 dolarů.

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?