- Reklama -
DomůElektromobilElektrické Volkswageny ID. R dostanou výkonnější baterie i motorizace

Elektrické Volkswageny ID. R dostanou výkonnější baterie i motorizace

- Reklama -

Volkswagen se již se svými standardními vozy vydal směrem k plně elektrické budoucnosti, ale nyní firma odhalila plány na řadu vysoce výkonných elektromobilů, které ponesou označení R. Stejně jako v případě současných modelů Golf R, T-Roc R a Arteon R je budoucnost podznačky Volkswagenu spojena s ostřejšími a výkonnějšími variantami základních modelů automobilky.

Stejně jako současná řada R budou i tyto nadupané varianty vyvíjeny na závodní dráze a Volkswagen bude při jejich konstrukci vycházet ze svého rekordního závodního vozu ID.R pro závody do vrchu (viz video). Do roku 2030 má být sice řada R plně elektrická, ale neočekávejme ostré verze současných modelů na bázi MEB, jako je ID. 3.

Šéf Volkswagenu R Reinhold Ivenz v jednom z rozhovorů uvedl: „Volkswagen R bude mít v budoucnu více vozů. Diskutovali jsme o několika konceptech v oblasti MEB a nejsme si jisti tím, co můžeme v současné době udělat s bateriemi. Pokud bychom chtěli specifický model MEB R, potřeboval by vlastní baterii, která by ale byla velmi drahá, takže takový vůz v tuto chvíli neplánujeme.“

- Reklama -

Platforma MEB, na níž je založena řada elektromobilů Volkswagen, nabízí u modelů ID.4 a ID.5 GTX v současné době výkon až 295 koní, ale budoucí elektrické modely R mají využívat technologii baterií a motorů nové generace, která tuto hodnotu výrazně překročí.

„Elektrická platforma nové generace má mnohem vyšší výkon,“ řekl Ivenz. „MEB není tak výkonný, ovšem my nepřemýšlíme v koňských silách, ale ve zrychlení. Pokud chceme například dosáhnout rychlosti 0 – 100 km/h za 4 sekundy, budeme diskutovat o tom, kolik výkonu potřebujeme, abychom toho dosáhli.“ K dosažení takového zrychlení u relativně těžkého elektromobilu, by u modelů R musely být instalovány jednotky s výkonem kolem 500 koní.

Ačkoli ID. 3 se zdá být ideálním kandidátem pro novou generaci s označením R, vzhledem k úspěchu podobně řešeného Golfu R s benzinovým motorem se v současné době jeho výroba neplánuje. Podle Ivenze je z pohledu edice R lepším konceptem varianta ID. 4, protože má pohon všech kol. V současné době se ale věci rychle mění, takže uvidíme.

Vzhledem k tomu, že tyto elektrické modely R budou využívat přepracovanou technologii pohonného ústrojí inspirovanou už zmíněným sportovním projektem ID.R, lze očekávat, že novou kolekci R uvidíme v showroomech nejdříve za dva až tři roky. Ivenz nicméně prozradil, že se momentálně pracuje na výstavním voze Volkswagen R, který by měl nabídnou ochutnávku toho, co přijde: „V roce 2024 ukážeme koncepční vůz, který bude předobrazem připravované elektrické série R.“

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?