- Reklama -
DomůBenzín/naftaMercedes-AMG GT Track Series: výkonu na rozdávání, ale na silnici nesmí

Mercedes-AMG GT Track Series: výkonu na rozdávání, ale na silnici nesmí

- Reklama -

Poté, co Mercedes-AMG již posunul hranice možností poměrně daleko s edicí Black Series, vyvinul ještě extrémnější, ovšem nesilniční verzi GT. Nejostřejší model Mercedes-AMG GT Track Series, jenž má rozsah praktického využití částečně obsažen v názvu, disponuje upravenou verzí plochého čtyřlitrového osmiválce s dvojitým turbodmychadlem z řady Black Series. Díky vstřikovačům paliva a dalším blíže nespecifikovaným modifikacím dosahuje rekordního výkonu 724 koní.

Zmizela také sedmistupňová dvouspojková převodovka Black Series, kterou nahradil šestistupňový sekvenční závodní systém Hewland „transaxle“ umístěný v zadní části vozu a vybavený karbonovou torzní tyčí. Pokud jde o odpružení, je řada Track vybavena tlumiči Bilstein, nastavitelnými podle světlé výšky a úrovně odskoku a komprese při nízkých a vysokých otáčkách a nechybí ani protiprokluzový režim.

Sada osmnáctipalcových kovaných kol je obuta do slickových pneumatik o šířce 325 mm. pod nimi se nacházejí velké ocelové brzdy – vpředu jsou šestipístkové třmeny mačkající 390mm kotouče, zatímco vzadu AMG namontovalo 355mm rotory a čtyřpístkové třmeny.

- Reklama -

Jako další nadstavbu v rámci vysoké úrovně mechanické přilnavosti, kterou podvozek Track Series poskytuje, dostal model také aerodynamický kit pro maximalizaci přítlaku. Vizuálně nejnápadnějším prvkem je nastavitelné zadní křídlo s vysokou světlou výškou, které vychází z dílu montovaného do řady Black Series. Na druhém konci vozu se nachází na zakázku vyrobený a rovněž nastavitelný splitter.

Vzhledem k tomu, že se jedná o speciální okruhový vůz, může se Track Series obejít bez většiny komfortních prvků silničního vozu ve prospěch své odizolované kabiny, ačkoli využít lze stále např. klimatizaci. Aby byla posádka v bezpečí, je do interiéru auto zakomponována ochranná klec, dále pětibodové bezpečnostní pásy pro sportovní sedadla a hasicí systém.

Volant se zakázkovým designem byl vyvinutý ve spolupráci se společností Cube Controls, která se zabývá simulacemi závodů, a za ním se nachází jednotka Bosch Driver Display, nahrazující tradičněji koncipovanou přístrojovou desku u silničního provedení. Samozřejmě nechybí ani ovladače dvanáctistupňového systému ABS a kontroly trakce. Díky úspornějšímu řešení a použití uhlíkových vláken na mnoha panelech karoserie váží Track Series velmi rozumných 1400 kg, což je ale stále o více než 100 kg vyšší hmotnost než u varianty AMG GT3.

Cena nadupaného modelu Mercedes-AMG GT Track Series startuje na částce cca 369 000 eur plus místní DPH. V této sumě je zahrnuta technická podpora od společnosti HWA AG, která je známá především vývojem závodního CLK GTR z konce devadesátých let. Vyrobeno bude pouze 55 kusů – zvolený počet vozů této limitované edice odkazuje na letošní 55. výročí založení společnosti AMG.

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?